Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: miejsce postoju
...kontroli ubezpieczeń komunikacyjnych powinien stosować się do pojazdów, które mają zwykłe
miejsce postoju
na terytorium innego Państwa Członkowskiego, jak również do pojazdów, które mają zwy

The prohibition of systematic checks on motor insurance should apply to vehicles normally
based
in the territory of another Member State as well as to vehicles normally based in the territory of a...
Zakaz prowadzenia systematycznych kontroli ubezpieczeń komunikacyjnych powinien stosować się do pojazdów, które mają zwykłe
miejsce postoju
na terytorium innego Państwa Członkowskiego, jak również do pojazdów, które mają zwykłe miejsce postoju na terytorium państwa trzeciego, ale wjeżdżają z terytorium innego Państwa Członkowskiego.

The prohibition of systematic checks on motor insurance should apply to vehicles normally
based
in the territory of another Member State as well as to vehicles normally based in the territory of a third country but entering from the territory of another Member State.

...wypadków, które miały miejsce na terytorium jego państwa, spowodowanych przez pojazdy mające stałe
miejsce postoju
na terytorium innego państwa członkowskiego, bez względu na to, czy takie pojazdy...

...insurance, of claims in respect of accidents occurring in its territory, caused by vehicles
normally based
in the territory of another Member State, whether or not such vehicles are insured;
z chwilą zawarcia porozumienia pomiędzy krajowymi biurami ubezpieczeniowymi oraz zgodnie z warunkami tego porozumienia, każde krajowe biuro zapewnia zaspokojenie roszczeń, zgodnie z przepisami prawa krajowego w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia, wynikających z wypadków, które miały miejsce na terytorium jego państwa, spowodowanych przez pojazdy mające stałe
miejsce postoju
na terytorium innego państwa członkowskiego, bez względu na to, czy takie pojazdy były ubezpieczone;

after an agreement has been concluded between the national insurers’ bureaux under the terms of which each national bureau guarantees the settlement, in accordance with the provisions of national law on compulsory insurance, of claims in respect of accidents occurring in its territory, caused by vehicles
normally based
in the territory of another Member State, whether or not such vehicles are insured;

...wszystkie szczegóły dotyczące przemieszczania się statku z obszaru poza portem do pierwszego
miejsca postoju
na obszarze portu, natomiast w przypadku przepływania przez port, do miejsca, w któr

...contains all details regarding the movement of the ship from outside the port area to the first
berth
in the port area or in case of transit to the point where the vessel is leaving.
Powiadomienie o wejściu do portu lub przepłynięciu przez port zawiera wszystkie szczegóły dotyczące przemieszczania się statku z obszaru poza portem do pierwszego
miejsca postoju
na obszarze portu, natomiast w przypadku przepływania przez port, do miejsca, w którym statek wychodzi z portu.

The arrival and transit notification contains all details regarding the movement of the ship from outside the port area to the first
berth
in the port area or in case of transit to the point where the vessel is leaving.

W szczególności należy całkowicie usunąć zwierzęta z
miejsca postoju
na co najmniej 24 godziny po maksymalnym sześciodniowym okresie wykorzystania jak również po wykonaniu czynności czyszczenia i...

In particular, control posts shall be completely cleared of animals for a period of at least 24 hours after a maximum of 6 days' use and after cleansing and disinfecting operations have been carried...
W szczególności należy całkowicie usunąć zwierzęta z
miejsca postoju
na co najmniej 24 godziny po maksymalnym sześciodniowym okresie wykorzystania jak również po wykonaniu czynności czyszczenia i odkażania i przed przybyciem następnej partii.

In particular, control posts shall be completely cleared of animals for a period of at least 24 hours after a maximum of 6 days' use and after cleansing and disinfecting operations have been carried out, and prior to the arrival of any new consignment.

...kryterium, zgodnie z którym tablice rejestracyjne określają terytorium, na którym pojazd ma zwykłe
miejsce postoju
, należy wprowadzić szczególną zasadę dla wypadków spowodowanych przez pojazdy bez...

...criterion of the registration plate to determine the territory in which the vehicle is normally
based
, a special rule should be laid down for accidents caused by vehicles without a registration pl
Bez zmieniania ogólnego kryterium, zgodnie z którym tablice rejestracyjne określają terytorium, na którym pojazd ma zwykłe
miejsce postoju
, należy wprowadzić szczególną zasadę dla wypadków spowodowanych przez pojazdy bez tablicy rejestracyjnej lub pojazdy posiadające tablicę rejestracyjną, która nie jest przypisana albo już nie jest przypisana do tego pojazdu.

Without altering the general criterion of the registration plate to determine the territory in which the vehicle is normally
based
, a special rule should be laid down for accidents caused by vehicles without a registration plate or bearing a registration plate which does not correspond or no longer corresponds to the vehicle.

...kryterium, zgodnie z którym tablice rejestracyjne określają terytorium, na którym pojazd ma zwykłe
miejsce postoju
, należy wprowadzić szczególną zasadę dla wypadków spowodowanych przez pojazdy bez...

...criterion of the registration plate to determine the territory in which the vehicle is normally
based
, a special rule should be laid down for accidents caused by vehicles without a registration pl
Przestrzegając jednocześnie ogólne kryterium, zgodnie z którym tablice rejestracyjne określają terytorium, na którym pojazd ma zwykłe
miejsce postoju
, należy wprowadzić szczególną zasadę dla wypadków spowodowanych przez pojazdy bez tablicy rejestracyjnej lub pojazdy posiadające tablicę rejestracyjną, która nie jest przypisana albo już nie jest przypisana do tego pojazdu.

While respecting the general criterion of the registration plate to determine the territory in which the vehicle is normally
based
, a special rule should be laid down for accidents caused by vehicles without a registration plate or bearing a registration plate which does not correspond or no longer corresponds to the vehicle.

mającego stałe
miejsce postoju
w państwie członkowskim innym niż państwo zamieszkania strony poszkodowanej.

normally based
in a Member State other than the State of residence of the injured party.
mającego stałe
miejsce postoju
w państwie członkowskim innym niż państwo zamieszkania strony poszkodowanej.

normally based
in a Member State other than the State of residence of the injured party.

...zamieszkania poszkodowanego, spowodowanych ruchem pojazdów ubezpieczonych i mających zwykłe
miejsce postoju
w Państwie Członkowskim, bezpośrednie prawo do pozwania zakładu ubezpieczeń chroniąc

...of residence of the injured party, which are caused by the use of vehicles insured and normally
based
in a Member State, with a right of direct action against the insurance undertaking covering th
Dyrektywa 2000/26/WE już daje poszkodowanym w wypadkach mających miejsce w Państwach Członkowskich innych niż Państwo Członkowskie zamieszkania poszkodowanego, spowodowanych ruchem pojazdów ubezpieczonych i mających zwykłe
miejsce postoju
w Państwie Członkowskim, bezpośrednie prawo do pozwania zakładu ubezpieczeń chroniącego sprawcę wypadku w zakresie odpowiedzialności cywilnej.

Directive 2000/26/EC already provides victims of accidents occurring in a Member State other than the Member State of residence of the injured party, which are caused by the use of vehicles insured and normally
based
in a Member State, with a right of direct action against the insurance undertaking covering the person responsible against civil liability.

...strony poszkodowanej, spowodowaną użytkowaniem pojazdów ubezpieczonych i mających stałe
miejsce postoju
w państwie członkowskim.

...Member State of residence of the injured party which are caused by the use of vehicles insured and
normally based
in a Member State.
Celem art. 20–26 jest ustanowienie przepisów szczególnych mających zastosowanie wobec stron poszkodowanych, uprawnionych do odszkodowania w związku ze stratą lub szkodą powstałą w wyniku wypadku, który miał miejsce w państwie członkowskim innym niż państwo członkowskie stałego miejsca zamieszkania strony poszkodowanej, spowodowaną użytkowaniem pojazdów ubezpieczonych i mających stałe
miejsce postoju
w państwie członkowskim.

The object of Articles 20 to 26 is to lay down special provisions applicable to injured parties entitled to compensation in respect of any loss or injury resulting from accidents occurring in a Member State other than the Member State of residence of the injured party which are caused by the use of vehicles insured and
normally based
in a Member State.

...jeżeli wypadek taki został spowodowany użytkowaniem pojazdów ubezpieczonych i mających stałe
miejsce postoju
w państwie członkowskim.

...joined the green card system whenever such accidents are caused by the use of vehicles insured and
normally based
in a Member State.
Bez uszczerbku dla przepisów ustawodawstwa państw trzecich, dotyczących odpowiedzialności cywilnej i międzynarodowego prawa prywatnego, niniejsze przepisy stosuje się również wobec stron poszkodowanych zamieszkałych w państwie członkowskim i uprawnionych do odszkodowania w związku ze stratą lub szkodą powstałą w wyniku wypadku, który miał miejsce w państwie trzecim, którego narodowe biuro ubezpieczeniowe przyłączyło się do systemu zielonej karty, w każdym przypadku, jeżeli wypadek taki został spowodowany użytkowaniem pojazdów ubezpieczonych i mających stałe
miejsce postoju
w państwie członkowskim.

Without prejudice to the legislation of third countries on civil liability and private international law, these provisions shall also apply to injured parties resident in a Member State and entitled to compensation in respect of any loss or injury resulting from accidents occurring in third countries whose national insurer’s bureaux have joined the green card system whenever such accidents are caused by the use of vehicles insured and
normally based
in a Member State.

Czas między wyjściem samolotu z
miejsca postoju
w celu wylotu do czasu zatrzymania na wyznaczonym miejscu postoju i zatrzymania wszystkich silników lub śmigieł.

The time between an aeroplane first
moving
from its
parking place
for the purpose of
taking
off until it comes to rest on the designated parking position and all engines or propellers are stopped.
Czas między wyjściem samolotu z
miejsca postoju
w celu wylotu do czasu zatrzymania na wyznaczonym miejscu postoju i zatrzymania wszystkich silników lub śmigieł.

The time between an aeroplane first
moving
from its
parking place
for the purpose of
taking
off until it comes to rest on the designated parking position and all engines or propellers are stopped.

Czas między wyjściem samolotu z
miejsca postoju
w celu wylotu do czasu zatrzymania na wyznaczonym miejscu postoju i zatrzymania wszystkich silników lub śmigieł.

The time between an aeroplane first
moving
from its
parking place
for the purpose of
taking
off until it comes to rest on the designated parking position and all engines or propellers are stopped.
Czas między wyjściem samolotu z
miejsca postoju
w celu wylotu do czasu zatrzymania na wyznaczonym miejscu postoju i zatrzymania wszystkich silników lub śmigieł.

The time between an aeroplane first
moving
from its
parking place
for the purpose of
taking
off until it comes to rest on the designated parking position and all engines or propellers are stopped.

Czas między wyjściem samolotu z
miejsca postoju
w celu wylotu do czasu zatrzymania na wyznaczonym miejscu postoju i zatrzymania wszystkich silników lub śmigieł.

The time between an aeroplane first
moving
from its
parking place
for the purpose of
taking
off until it comes to rest on the designated parking position and all engines or propellers are stopped.
Czas między wyjściem samolotu z
miejsca postoju
w celu wylotu do czasu zatrzymania na wyznaczonym miejscu postoju i zatrzymania wszystkich silników lub śmigieł.

The time between an aeroplane first
moving
from its
parking place
for the purpose of
taking
off until it comes to rest on the designated parking position and all engines or propellers are stopped.

...że nie zagraża to bezpieczeństwu drogowemu oraz umożliwia osiągnięcie przez pojazd odpowiedniego
miejsca postoju
, kierowca może odstąpić od przepisów art. 6–9 w zakresie niezbędnym dla zapewnienia

Provided that road safety is not thereby jeopardised and to enable the vehicle to reach a suitable
stopping place
, the driver may depart from Articles 6 to 9 to the extent necessary to ensure the...
Pod warunkiem, że nie zagraża to bezpieczeństwu drogowemu oraz umożliwia osiągnięcie przez pojazd odpowiedniego
miejsca postoju
, kierowca może odstąpić od przepisów art. 6–9 w zakresie niezbędnym dla zapewnienia bezpieczeństwa osób, pojazdu lub ładunku.

Provided that road safety is not thereby jeopardised and to enable the vehicle to reach a suitable
stopping place
, the driver may depart from Articles 6 to 9 to the extent necessary to ensure the safety of persons, of the vehicle or its load.

...1040/2003 z dnia 11 czerwca 2003 r. zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 1255/97 w odniesieniu do
miejsc postoju
(Dz.U. L 151 z 19.6.2003, str. 21)

...(EC) No 1040/2003 of 11 June 2003 amending Regulation (EC) No 1255/97 as regards the use of
staging points
(OJ L 151, 19.6.2003, p. 21)
Rozporządzenie Rady (WE) nr 1255/97 z dnia 25 czerwca 1997 r. dotyczące kryteriów wspólnotowych dla miejsc postoju oraz zmieniająca plan trasy określony w Załączniku do dyrektywy 91/628/EWG (Dz.U. L 174 z 2.7.1997 str. 1), ostatnio zmienionej rozporządzeniem Rady (WE) nr 1040/2003 z dnia 11 czerwca 2003 r. zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 1255/97 w odniesieniu do
miejsc postoju
(Dz.U. L 151 z 19.6.2003, str. 21)

Council Regulation (EC) No 1255/97 of 25 June 1997 concerning Community criteria for staging points and amending the route plan referred to in the Annex to Directive 91/628/EEC (OJ L 174, 2.7.1997, p. 1), as last amended by Regulation (EC) No 1040/2003 of 11 June 2003 amending Regulation (EC) No 1255/97 as regards the use of
staging points
(OJ L 151, 19.6.2003, p. 21)

...ustanawia bardziej rygorystyczne ograniczenia zawartości siarki w paliwie, którego można używać w
miejscu postoju
statków w większości przypadków od roku 2010.

Community law sets tighter limits on the content of sulphur in fuel used
at berth
in most conditions from 2010.
Prawo wspólnotowe ustanawia bardziej rygorystyczne ograniczenia zawartości siarki w paliwie, którego można używać w
miejscu postoju
statków w większości przypadków od roku 2010.

Community law sets tighter limits on the content of sulphur in fuel used
at berth
in most conditions from 2010.

Roczne korzyści pieniężne ograniczenia czterech rodzajów zanieczyszczeń na 500
miejsc postojów
statków szacuje się na między 103 a 284 mln EUR przy zastosowaniu paliwa o zawartości siarki 0,1 % oraz...

The annual monetised benefits of reducing the four pollutants
at
500
berths
are estimated to be between EUR 103 and 284 million
where
0,1 % sulphur fuel would have been used and between EUR 252 and...
Roczne korzyści pieniężne ograniczenia czterech rodzajów zanieczyszczeń na 500
miejsc postojów
statków szacuje się na między 103 a 284 mln EUR przy zastosowaniu paliwa o zawartości siarki 0,1 % oraz między 252 a 708 mln EUR przy zastosowaniu paliwa o zawartości siarki 2,7 %.

The annual monetised benefits of reducing the four pollutants
at
500
berths
are estimated to be between EUR 103 and 284 million
where
0,1 % sulphur fuel would have been used and between EUR 252 and 708 million
where
2,7 % sulphur fuel would have been used.

...lub gdzie wyrażane są obawy społeczne związane z dużą uciążliwością hałasu, a szczególnie w
miejscach postoju
statków znajdujących się w pobliżu obszarów mieszkalnych.

Member States should consider the installation of shore-side electricity for use by ships at berth in ports; particularly in ports where air quality limit values are exceeded or where public concern...
Państwa członkowskie powinny rozważyć umożliwienie statkom cumującym w portach pobierania energii elektrycznej z lądu, w szczególności w portach, gdzie przekraczane są dopuszczalne wartości jakości powietrza lub gdzie wyrażane są obawy społeczne związane z dużą uciążliwością hałasu, a szczególnie w
miejscach postoju
statków znajdujących się w pobliżu obszarów mieszkalnych.

Member States should consider the installation of shore-side electricity for use by ships at berth in ports; particularly in ports where air quality limit values are exceeded or where public concern is expressed about high levels of noise nuisance, and especially in berths situated near residential areas.

...z tymczasowymi tablicami rejestracyjnymi, definicja terytorium, na którym pojazd ma zwykłe
miejsce postoju
, powinna odnosić się do terytorium państwa, którego tablicę rejestracyjną posiada po

...bearing temporary plates, the definition of the territory in which the vehicle is normally
based
should refer to the territory of the State of which the vehicle bears a registration plate, ir
W celu wyłączenia możliwości wszelkich błędnych interpretacji niniejszej dyrektywy oraz ułatwienia objęcia ochroną ubezpieczeniową pojazdów z tymczasowymi tablicami rejestracyjnymi, definicja terytorium, na którym pojazd ma zwykłe
miejsce postoju
, powinna odnosić się do terytorium państwa, którego tablicę rejestracyjną posiada pojazd, bez względu na to, czy jest to tablica stała czy tymczasowa.

In order to exclude any possible misinterpretation of this Directive and to make it easier to obtain insurance cover for vehicles bearing temporary plates, the definition of the territory in which the vehicle is normally
based
should refer to the territory of the State of which the vehicle bears a registration plate, irrespective of whether such a plate is permanent or temporary.

...z tymczasowymi tablicami rejestracyjnymi, definicja terytorium, na którym pojazd ma zwykłe
miejsce postoju
powinna odnosić się do terytorium państwa, którego tablicę rejestracyjną posiada poj

...bearing temporary plates, the definition of the territory in which the vehicle is normally
based
should refer to the territory of the State of which the vehicle bears a registration plate, ir
W celu wyłączenia możliwości wszelkich błędnych interpretacji przepisów dyrektywy 72/166/EWG oraz ułatwienia objęcia ochroną ubezpieczeniową pojazdów z tymczasowymi tablicami rejestracyjnymi, definicja terytorium, na którym pojazd ma zwykłe
miejsce postoju
powinna odnosić się do terytorium państwa, którego tablicę rejestracyjną posiada pojazd, bez względu na to, czy jest to tablica stała czy tymczasowa.

In order to exclude any possible misinterpretation of the provisions of Directive 72/166/EEC and to make it easier to obtain insurance cover for vehicles bearing temporary plates, the definition of the territory in which the vehicle is normally
based
should refer to the territory of the State of which the vehicle bears a registration plate, irrespective of whether such a plate is permanent or temporary.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich